Így is lehet, lehet így is! 44.
Kedves kollégák!
Előző bejegyzésemben írtam egy rövid összefoglalót, hogy egy önkéntes, online segítségnyújtásom, tanácsadásom alatt a velem megosztott tapasztalatok és beérkezett információk, meghallgatott gyakorlatok alapján milyen tevékenységeket javaslok az óvodai – iskolai szociális munkásoknak és a Gyerekjóléti Szolgálatoknak, Központoknak a koronavírus időszakában az online tanulással kapcsolatban.
A bejegyzést itt olvashatjátok:
Az írás utolsó, hatodik pontjában érintem a szegénységben, mélyszegénységben élő családokkal végzett szociális munkát. Ott is írom, hogy nem veszem a bátorságot az ész osztására fotelből, és kértelek benneteket, nézzetek utána milyen tevékenységeket lehet(ne) végezni ezen a területen.
Már érkezett is egy javaslat emailben, amit lejjebb keretes anyagban megosztok veletek.
Most viszont arra kérlek benneteket, az a felhívásom felétek, hogy írjatok még ötleteket, megvalósuló, megvalósult gyakorlatokat, tapasztalatokat a karantén alatt történő mélyszegénységben élőkkel végzett szociális munka tárgyban.
Ajánlott keretem, vázlatom, sorrendben:
- Mik a legfontosabb problémák? (A problémák azonosítása)
- Mit tehet a szociális szakember ezekkel a családokkal, gyerekekkel? (Beavatkozási tartalmak, fókuszok, célok)
- Miképpen, hogyan tudunk a problémákra válaszokat adni? (Módszerek)
- Kik lehetnek a partnereink? (Partnerség, együttműködés)
- Mi áll rendelkezésünkre és mire lenne szükségünk? (Erőforrások)
Természetesen, ha ez a forma nem megfelelő nektek, nyugodtan térjetek el tőle.
Írjátok meg tapasztalataitokat, meglátásaitokat, napi gyakorlataitokat. Osszátok meg a szakmával!
Az anonimitást természetesen biztosítom, ha ezt kéritek!
Néhány általam javasolt témakör:
- A telefonos segítségkérések tartalmai az ügyfelek/kliensek részéről
- Adománygyűjtés és eljuttatásaik a rászorulóknak
- Okos eszközök beszerzése, adományfelhívások
- Tárgyalások a szolgáltatókkal
- Oktatással (pedagógusok) történő együttműködések tapasztalatai
- Étkezés, étkeztetés folyamata
- és így tovább…
A magam részéről levelezést, online és telefonos kapcsolattartást, összekötést másokkal, kollégákkal, és a beérkezett dokumentumok szerkesztését vállalom. No meg természetesen felületet biztosítok írásaitoknak!
És akkor most jöjjön az emailben érkezett javaslat:
„A facebook levelezésben nagyon sok a panasz, arra vonatkozóan, hogy a gyerekek, akik jogosultak voltak " ingyen ebédre" a karanténban nem kapják meg Nem tudom, hogy igaz -e?
Ezért javaslom az iskolai, óvodai szociális munkásoknak, hogy tájékozódjanak, egy gyerek se maradjon ki az ellátásból! Tegyétek közzé, ahol probléma van. és legyen minden
településen egy elérhető telefon, ahol kérhetik az ebédet!
Koordinációra lenne szükség minden gyermekintézményt illetően!”
Írjatok, írjátok meg szakmai tapasztalataitok, gyakorlataitokat és ötleteiteket, terveiteket!
Írásaitokat az alábbi email címre várom! (ne facebook-on kérem szépen!)
igyislehetlehetigyis@gmail.com
Talán írhatom, hogy a többi kolléga nevében: Előre is köszönöm szépen!
És a szokásos kérésem a végén, ami azt gondolom soha még nem volt aktuálisabb:
Ha tudsz, ismersz olyan kezdeményezést, futó programot, projektet, cselekvést, amit szívesen megosztanál, akkor kérlek, oszd meg itt a blogban is. Csupán egy e-mail a lenti címre vagy kommentelj egy adott témához és ott oszd meg. Szimpla leírások nem túl szerencsések! Link, honlap, videó, valamilyen dokumentum fontos volna. Tehát olyan, ami elektronikusan, „látványosan” és vállalhatóan, had ne mondjam hitelesen megosztható.
Minden konstruktív ötletet, javaslatot, segítséget, örömmel fogadok!
E-mail, ahová írhattok, anyagokat küldhettek:
igyislehetlehetigyis@gmail.com
Budapest, 2019-04-06
Vajda Zsolt
Szociális munkás
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.